De kantine-indeling staat vanaf deze week online.

Gaandeweg het seizoen wordt de indeling steeds aangevuld dus houd de internetsite regelmatig in de gaten.

Wat is er gewijzigd in de indeling?

De komende periode hebben we alleen een kantine-indeling gegeven per team en niet per ouder. Dat betekent dat er vervolgens per team zelf een indeling gemaakt moet worden wie er per keer de kantinedienst op zich neemt.

Het gaat om twee ouders per team, en rond lunchtijd als het druk is drie ouders per team. Kantinediensten van de jeugdteams vinden zoveel mogelijk tijdens de wedstrijd plaats. Bij de teams met spelers vanaf 16 jaar en ouder draaien de spelers zelf de kantinediensten, meestal na hun wedstrijd en soms ervoor.

Om de coaches van de jeugdteams niet nog meer te belasten is het fijn als bij elk team een ouder de onderlinge afstemming van de kantinedienst voor zijn of haar rekening neemt. Bij de A en senioren regelen de spelers dit zelf.

We kunnen ons voorstellen dat jullie je afvragen waarom we niet meer op naam indelen, want hierdoor komt er meer werk naar de teams zelf toe. Tijden veranderen echter en de meeste teams hebben een appgroep met ouders waarin vaak al onderling geruild wordt.

Ook is het voor de indelers steeds ingewikkelder geworden om het per ouder in te delen omdat we (a) door de nieuwe AVG regels weinig informatie hebben en bijvoorbeeld geen zicht meer hebben op wie uit dezelfde familie komt en hoe we de indeling zo handig mogelijk voor ouders kunnen regelen en omdat we (b) aan het begin van het seizoen nog niet alle informatie hebben over de ouders die dispensatie hebben omdat ze andere zware taken zoals coachen, ledenadministratie, bijhouden website op zich hebben genomen. We willen dan ook graag de komende periode kijken naar de ervaringen bij deze nieuwe indeling.

Wat wordt er van je verwacht als je kantinedienst hebt?

Nog even kort een paar aandachtspunten als je kantinedienst hebt.

Om te openen zijn er twee sleutels – 1 voor zaterdag en 1 voor zondag – en die haal je enkele dagen van tevoren op als de kantine open is tijdens training. Er staat een uitgebreide handleiding achter de computer waar je stap voor stap kunt zien wat er allemaal gebeuren moet bij openen en bij afsluiten. Ook alle informatie over de keuken en de werking van de kassa staat daarin. Verder zijn er vrijwel altijd wel mensen met ervaring aanwezig aan wie je dingen kunt vragen als je er niet uitkomt.

Afsluiten op zaterdag en zondag betekent ook opruimen, schoonmaken, vuilniszakken legen etc. Vergeet ook niet de toiletten even na te lopen en papier bij te vullen. Het is niet fijn voor de zondagploeg als de zaterdagavond er een puinhoop van maakt. De kantine is doordeweeks in gebruik door SkippyPePijn kinderopvang en ook zij treffen het op maandag graag opgeruimd en schoon aan.

Speciaal aandachtspunt is dat we voldoen aan de alcoholwet en geen alcohol schenken aan jongeren. Om in de kantine achter de bar te mogen staan en alcohol te mogen schenken, is het verplicht om een IVA-certificaat te hebben. Bekijk de E-learning via NOC*NSF www.verantwoordalcoholverkopen.nl/sport

Doe online de test en lever je IVA-certificaat in via de interne brievenbus bij de ingang van de kantine! Met een uurtje heb je je certificaat en schenk je verantwoord. Zo voorkomen we samen boetes!

Dankjewel iedereen voor jullie vrijwillige inzet – zonder al deze hulp kan onze club niet bestaan. Wij wensen jullie allemaal een heel fijn handbalseizoen.

Marina en Lineke (kantine roostermakers) kantinedienst